SOLUCIÓ ? A la Garganta seca amb la teva calefacció estacionària xinesa

Com a apassionat del món camper, si has arribat fins aquí és perquè tens un problema, o creus que podries tenir-ho en un futur.

I aquest problema no és res més que la sequedat de les fosses nasals, gola seca i irritada, fins i tot fins al punt de despertar-te a la meitat de la nit i notar que et costa obrir els ulls de com està de sec l'ambient.

Et trobes en aquesta situació perquè t'agrada sortir a l'hivern amb la teva furgoneta camper o vehicle vivenda, ja sigui a la muntanya, oa la neu. És problema és a causa de la calefacció estacionària.

Perquè tinc la gola resseca?

Et preguntaràs el motiu pel qual passa això, i és molt senzill. Aquest tipus de calefaccions treballen amb aire a alta temperatura, en treballar amb aquestes temperatures provoca que disminueixi la humitat ambient.

El primer instint és mirar a internet, on et recomanen posar un got, un bol, una olla davant del raig d'aire calent, indicant-te que fa meravelles. També llegiràs que aconsellen utilitzar humidificadors d'ultrasons o ultrasònics.

humidificador ultrasons medisana ebay amazon aliexpress

Arriba el cap de setmana, surts divendres, tu ets el ferro d'Andor, puges a pistes, encens la teva calefacció, col·loques la teva olla davant de la calefacció i penses, avui dormiré de conya, i sense que se'm ressequi la gola!! però això de les 3 del matí, et despertes amb la gola seca, i mort de set, i et cagues en què t'aconsello fer aquesta xorrada..

Passa la nit com pots, dissabte passes el dia a pistes esquiant, ia la tarda vas al punt de trobada, o al primer centre comercial que trobes, i et fas amb el teu flamant humidificador medisana (de les millors marques i el que solen recomanar a tot arreu), que et recomana el venedor, i que prèviament t'havien recomanat a furgovw.org amb alguns xinesos de dubtosa qualitat.

Arriba la nit del dissabte, ia les 4 del matí et trobes en la mateixa situació que la nit anterior. Se't queda amb cara d'idiota, ja que has tirat gairebé 40€ a les escombraries ia sobre no has pogut dormir a gust.

Però el problema no és de l'humidificador en si, sinó que per anar bé necessitaríem mínim 2 unitats perquè aportin la humitat necessària.

Arribats a aquest punt no saps què fer, tens una calefacció estacionària nova, i meravellosa, marca Eberspacher airtronic D2 que t'ha costat 1350€ amb instal·lació, juntament amb un humidificador que no et soluciona el problema.

Com solucionar el problema de la sequedat de coll per culpa de la calefacció estacionària?

En aquest moment et pots trobar a 2 situacions, tenir una calefacció estacionària xinesa, o tenir una calefacció webast, eberspacher o planar.

  1. Si tens una webast, eberspacher o planar, sento dir-te que a part de fer servir un humidificador, i obrir uns centímetres la finestra o claraboia perquè entri aire i augmenti la humitat relativa, el meu consell seria comprar-te un bon nòrdic com És que jo compri i apagar la calefacció a la nit, o anar encenent-la a estones.
  2. Si tens una calefacció estacionària xinesa, aquestes de sort! té solució pots modificar la configuració de la centraleta, com t'explicaré, cosa que no podràs fer amb una de marca reconeguda.

 

Com baixar la potència a una calefacció estàtica xinesa

Com configurar una calefacció estacionària xinesa per evitar la sequedat nasal

dièsel heater parking heater lcd calefacció estatica calefacció estacionària identificació botons

Pot ser que el teu comandament LCD no sigui exactament aquest, però no et preocupis, si és la versió LCD tan sols canvien els botons de lloc, si mires la imatge els tens identificats.

La configuració que et posaré aquí té 3 finalitats:

  1. Disminuir la potència a la calefacció estàtica.
  2. Solucionar el mal d'alçada aportant més oxigen a la mescla.
  3. Solucionar la sequedat nasal i de coll disminuint la temperatura que surt de la calefacció.

Amb aquesta configuració la posarem el més baixa possible, per això haurem d'ajustar els valors de la centraleta amb les dades següents / valors:

  • ACTUALITZACIÓ (recentment estan apareixent bombes de gasoil amb altres cabals de gasoil) per la qual cosa per no tenir contingut duplicat m'he vist obligat a unificar les configuracions AQUÍ.
  • La configuració aquí exposada serveix tant per funcionar en altura com per evitar en gran part la sequedat nasal en disminuir la potència.

Con aquesta configuració haurem resolt gran part del problema. L'aire de la nostra calefacció estàtica sortirà a una temperatura inferior a la que surt de fàbrica, encara que si el vehicle és petit, et recomanaria que deixessis una finestra o claraboia una mica oberta perquè ajudi a humitejar l'aire.

Si no saps com fer-ho, tens aquest Videotutorial amb els passos per fer la modificació, però utilitza les dades que t'estic posant aquí. La contrasenya d'accés és 1688 o 9009.

Per defecte, el valor de fàbrica és 1.6hz amb el ventilador a 1680 rpm.

PROS:
  • Menor consum de combustible
  • Temperatura més baixa
  • Augmentem la humitat a l'habitacle
  • Major confort

CONS:
  • Aquest truc, el ventilador girés més ràpid estant al mínim, per la qual cosa farà una mica més de soroll.

En principi aquestes configuracions funcionen bé en alçada, però tenen la configuració específica aquí

 



  1. Hola la meva pregunta És si us poso un interruptor al display perquè no estigui sempre encès quan l'apagueu torneu a la configuració de fàbrica o sigui que l'heu de programar cada vegada que la utilitzeu
    Gràcies

    • Hola Jorge no hi ha cap problema a posar-li l'interruptor, la configuració es queda guardada a la memòria de la pantalla LCD.
      Salutacions.

  2. Bon dia, ens pots explicar què és cada paràmetre que configures després d'introduir la contrasenya, moltes gràcies

    • Hola Hugo, t'ho poso per ordre:
      0.8hz: Mínim de la bomba de combustible
      4.5hz: Màxim de la bomba de combustible
      1950rpm: Velocitat mínima del ventilador
      4500rpm: Velocitat màxima del ventilador
      12v/24v: Voltatge del sistema
      sn1/sn2: Segons la versió de la centraleta, per a funcionament en alçades de més de 2000m o per seleccionar la polaritat dels imants del sensor del ventilador.

  3. Hola el comandament adistància com s'aparella amb el display
    Gràcies

  4. Bones volia saber si configuries el kit d'alçada com es pot desconnectar després i deixar-lo normal. gràcies una salutació

    • Hola Jesús, un cop actives el kit d'alçada, després no cal desconnectar-ho, amb l'activat millores la combustió per la qual cosa només aporta beneficis deixant menys residus a la cambra de combustió.

      Només et recomano tornar als valors de fàbrica si tinguessis problemes amb l'error E-08.
      Per activar-ho posa aquesta configuracio: 1.6 / 4.5 / 1950rpm / 4500rpm / 12v / sn-1
      Per deixar-la de fabrica: 1.6 / 4.5 / 1680rpm / 4500rpm / 12v / sn-1

      Canviant aquest valor l'únic que fas, és introduir més aire a la barreja fent-la més rica en oxigen.

      Salutacions.

  5. Molt bones:
    Abans de res agrair-te tota l'aportació informació que dónes. La pregunta és
    Com poso el temporitzador per a l'encesa i l'apagada?
    Gràcies.

    • Hola Ramon,
      Si prems un cop el botó de la roda dentada (configuració) comencen a parpellejar els dígits, i configures l'hora, per canviar de dígit amb l'OK.
      Un cop tinguis l'hora configurada prems una segona vegada al botó configuració i s'il·lumina la icona del despertador i apareixerà “1 DE, amb les fletxetes el poses a ON, i en prémer OK et demanarà horari d'encesa, i l'horari d'apagat.

      Sembla liós però és senzill, intenta-ho, i si no ho aconsegueixes escriu-me i et faig un vídeo.
      Salutacions.

1 2 3
Ycomosehace
Logotip